پیام سرکنسول

به نام خداوند جان و خرد

سلامی چو بوی خوش آشنایی

مفتخرم که به عنوان سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، در میان مردم خونگرم، با فرهنگ، غیور و شجاع اقلیم کردستان آغاز به کار می کنم.

روابط دیرینه تاریخی و اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی، زبانی و دینی، ایرانیان را با شهروندان کرد در اقلیم کردستان مرتبط ساخته است. این ارتباطات از دیرباز منجر به گسترش رفت و آمدها و تبادلات و تعاملات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری میان دو طرف شده است. اشتراکات فراوان و درک و فهم مشترک میان دو طرف، به حدی است که هیچ عاملی نمی تواند به این روابط دیرینه و پایدار خدشه ای وارد سازد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام سیاسی برآمده از خواست و اراده مردمی و متکی به اصول ناب اسلام محمدی، همواره خواهان داشتن بهترین روابط با همسایگان مسلمان خود بر اساس اصل حسن همجواری و برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه بوده و معتقد است امنیت منطقه باید توسط مردم و کشورهای منطقه و بدور از دخالت خارجی تامین گردد.

جمهوری اسلامی ایران مفتخر به داشتن بهترین نوع رابطه با احزاب، مقامات و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دینی عراق از جمله در اقلیم کردستان می باشد.

در عرصه اقتصادی نیز  بر اساس اراده و تصمیم مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، تبادلات تجاری و اقتصادی دوجانبه طی سال های اخیر،  در راستای منافع دو ملت و تجار و شرکت های اقتصادی دو کشور، در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است و در این میان سهم اقلیم کردستان، قابل توجه است. اینجانب بر این باورم که ظرفیت های بالقوه فراوانی برای گسترش روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان در راستای رفاه و توسعه و بالندگی دو طرف وجود دارد. سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در دوره جدید فعالیت برای کمک به گسترش این روابط و تنوع بخشی به روابط اقتصادی و تجاری، آمادگی کامل خود را اعلام می نماید.

عرصه فرهنگ و هنر و تعاملات دینی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان، عرصه ای پویا و مستعد رشد و تقویت می باشد. در این عرصه نیز تقویت تعاملات میان اصحاب فرهنگ و هنر و  برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، تقویت ارتباطات دانشگاهی از جمله تبادل دانشجو و استاد و همچنین برگزاری نشست های هم اندیشی میان علمای دینی دو طرف در راستای تقویت وحدت اسلامی و گفتگوی ادیان و مذاهب، می تواند به درک  و تفاهم بیشتر دو ملت کمک نماید.

اولویت اینجانب، تقویت و توسعه روابط فیمابین در کلیه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و کنسولی خواهد بود و ایمان واثق دارم در این مسیر، از  همراهی و مساعدت مقامات دولت عراق، مسئولین دولت اقلیم کردستان، فعالان حوزه های اقتصادی و فرهنگی و مردم خوب و دوست داشتنی این منطقه برخوردار خواهم بود.

 

با سپاس فراوان

محمد محمودیان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه

بیست و هفتم فروردین 1402