امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۴/۰۶- ۱۲:۵۴ - مشاهده: ۱۷۶

اعلام جزییات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی سرکنسول کشورمان در کنفرانس خبری

کنفرانس خبری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم

روز چهارشنبه 6 تیر ماه 1403 محمد محمودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری برگزار شده در محل سرکنسولگری، جزییات و شرایط برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در منطقه سلیمانیه، حلبچه، کلار و کرکوک و شرکت هموطنان در این رویداد مهم را اعلام کرد. متن کامل سخنان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نمایندگان رسانه‌های حاضر و خبرنگاران محترم خوشامد می‌گویم

همچنین به همه بینندگان، بویژه ایرانیان مقیم اقلیم کردستان عراق عرض سلام دارم

با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در  جمهوری اسلامی ایران، اینجانب محمد محمودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه مایلم از این فرصت استفاده کنم و نکات کوتاهی در خصوص این رویداد مهم را به اطلاع برسانم.

به دنبال حادثه منجر به شهادت حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور خدوم، بر اساس قانون اساسی نهادهای مسئول موظف به ایجاد زمینه برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید ظرف 50 روز هستند. بر همین اساس روز جمعه مورخ 8 تیرماه 1403 (28 ژوئن 2024) به عنوان روز برگزاری این انتخابات مهم تعیین شده است.

از آنجا که ایجاد زمینه حضور حداکثری همه ایرانیان در داخل و خارج از کشور از وظایف مهم دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه محسوب می‌شود، خرسندم به اطلاع هموطنان مقیم و مسافرین ایرانی در اقلیم کردستان عراق  برسانم، امکان شرکت این عزیزان نیز در این انتخابات سرنوشت ساز فراهم شده است.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری در سراسر ایران طی روز جمعه پیش رو، ایرانیان مقیم استان‌های سلیمانیه، حلبچه و کرکوک نیز می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

 هموطنان عزیز مقیم شمال عراق با دارا بودن سن ۱۸ سال تمام، می‌توانند در روز برگزاری انتخابات با در دست داشتن یکی از مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و یا گذرنامه معتبر از ساعت 8 و30 دقیقه صبح لغایت 5 عصر به محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه مراجعه و رای خود را به صندوق بیاندازند.

 همچنین برای ایجاد امکان مشارکت حداکثری هموطنان، صندوق های سیار اخذ رای در شهرهای حلبچه، کلار و کرکوک حاضر خواهند بود. بر این اساس صندوق سیار شماره 1 از ساعت 9 لغایت 11 و 30 دقیقه صبح در اداره فرهنگ شهر کلار مستقر خواهد بود. همچنین این صندوق از ساعت 3 لغایت 5 و 30 دقیقه بعد از ظهر در فرمانداری حلبچه استقرار خواهد داشت و ایرانیان می‌توانند با مراجعه به محل های ذکر شده آرائ خود را به صندوق بیاندازند.

هموطنان عزیز در کرکوک نیز می‌توانند اطلاعات تکمیلی در خصوص محل و ساعات رای گیری را از سایت و کانال تلگرامی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند.

مشتاقانه منتظر دیدار هموطنان پای صندوق های رای هستیم.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما