امروز پنج شنبه  ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۴/۰۴- ۱۶:۳۴ - مشاهده: ۱۲۹

پیام سرکنسول در خصوص امکان مشارکت ایرانیان مقیم یا مسافر در اقلیم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری

پیام سرکنسول جمهوری اسلامی ایران

با نزدیک شدن به زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، محمد محمودیان سرکنسول کشورمان در سلیمانیه در پیامی از همه ایرانیان مقیم یا مسافر در اقلیم کردستان عراق برای شرکت در این انتخابات دعوت کرد. متن پیام سرکنسول به شرح زیر است:

سلام به همه هموطنان عزیز بویژه ایرانیان مقیم شمال عراق

با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، اینجانب محمد محمودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه قصد دارم نکات کوتاهی در خصوص این رویداد مهم را به اطلاع برسانم.

به دنبال حادثه منجر به شهادت حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور خدوم، بر اساس قانون اساسی نهادهای مسئول موظف به ایجاد زمینه برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید ظرف 50 روز هستند. بر همین اساس روز جمعه مورخ 8 تیرماه 1403 به عنوان روز برگزاری این انتخابات مهم تعیین شده است.

از آنجا که ایجاد زمینه حضور حداکثری همه ایرانیان در داخل و خارج از کشور از وظایف مهم دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه محسوب می‌شود، خرسندم به اطلاع هموطنان مقیم شمال عراق برسانم، امکان شرکت این عزیزان نیز در این انتخابات سرنوشت ساز فراهم شده است.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری در سراسر ایران طی روز جمعه پیش رو، ایرانیان مقیم استان‌های سلیمانیه، حلبچه و کرکوک نیز می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند. هموطنان عزیز مقیم شمال عراق با دارا بودن سن ۱۸ سال تمام، یعنی متولدین 8 تیرماه 1385 و قبل از آن، می‌توانند در روز برگزاری انتخابات با در دست داشتن یکی از مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و یا گذرنامه معتبر به محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه مراجعه و رای خود را به صندوق بیاندازند. همچنین برای ایجاد امکان مشارکت حداکثری هموطنان، صندوق های سیار اخذ رای در شهرهای حلبچه، کلار و کرکوک حاضر خواهند بود. اطلاعات تکمیلی در  خصوص ساعات اخذ رای و محل استقرار صندوق های سیار اخذ رای، متعاقبا از طریق کانال تلگرامی و سایت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

مشتاقانه منتظر دیدار شما پای صندوق های رای هستیم.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما